Wat voor kenteken is dit?

Ik was op vakantie in Marokko.. En zag dat veel vooral jongeren, met een rood/wit kenteken rijden? In dure auto's Ze praten Nederlands, Spaans en Duits.. Is dat een huur-auto?

Zie link voor afbeelding-kenteken:

http://static.autoblog.nl/images/wp2008/gespot/random-2/porsche_carrera-gt_05.jpg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ziet er gewoon als een Duits kenteken uit.....(Mühlheim om precies te zijn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie geen blauw in dit kentekenbord, wat er volgens mij altijd wel in duitse nummerborden zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blauw ? Waar dan ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik schrijf, een strook van het kentekenbord is volgens mij blauw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, het EU-symbool
Maar dit is een handelaarskenteken / transit-kenteken ; die hebben een rode of gele balk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hieraan kun je merken dat ik geen autorijder, noch bezitter ben. Dank je.

Antwoorden (1)

Dat zijn duitse transitplaten, meestal houden ze die auto maar voor eventjes, dus schrijven ze ze in met transitplaten. In deze platen zit alles inbegrepen (verzekering, taksen,..) tot de einddatum. Deze datum kan je aflezen op de nummerplaat. Meestal is die plaat een paar maanden geldig. Het komt veel goedkoper uit om transitplaten te gebruiken dan de auto eventjes officieel in te schrijven voor een paar maanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gele balk is maar 5 dagen gelig ; dit is een rode balk, dus 1, 2 of 3 maanden geldig.