Moet ik een reserve auto sleutel bij de dealer bestellen of kan dat ergens anders?

Kan dat ook bij een sleutelmaker?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
6.4K

Antwoorden (1)

Nee, daarvoor hoef je niet naar de dealer.
Hier kun je sleutelmakers vinden die een reservesleutel voor je auto kunnen bijmaken:
https://www.autosleutels.com/
Ook autosleutels met afstandsbedieningen of een reparatie van je sleutel is vaak mogelijk.
.
Auto's zijn de laatste jaren voorzien van een startonderbreker. De autosleutel is dan voorzien van een chip. Deze maakt onmiddellijk contact met de boardcomputer wanneer je het knopje op je autosleutel indrukt. Om deze transpondersleutel te laten maken zal het slotenmakersbedrijf gebruik maken van een code om de nieuwe sleutel te programmeren.
Heb je een oudere auto (15 jaar), dan zal de autosleutel waarschijnlijk géén chip bevatten. De sleutelmaker kan voor de oudere auto altijd direct een nieuwe autosleutel maken.
Zonder transponderchip kost een autosleutel ongeveer tussen de 10 en 30 euro.
Moet er een transpondersleutel worden gemaakt, dan ben je al snel tussen de 50 en 100 euro kwijt.

Online autosleutel bijmaken
Heb je de juiste sleutelcode voorhanden, dan is er de mogelijkheid om een autosleutel, echter zonder programmering, bij te laten maken. Simpel bestellen vanuit je luie stoel en binnen één werkdag in huis. Wil je een sleutel met startonderbreker, dan is het mogelijk de autosleutel op te sturen, deze wordt vervolgens gekopieerd.

Autosleutel bijmaken met afstandsbediening
Elke auto die een sleutel heeft met afstandsbediening kan worden bijgemaakt. Om deze autosleutel te koppelen aan je auto, zal deze moeten worden geprogrammeerd. Dit kan bij een vakgarage of een autodiagnosebedrijf.
Toegevoegd op 02 november 2019 10:45: bron
SimonV