Is het onverstandig om een kentekenbewijs in de auto te bewaren?

Mijn vrouw en ik rijden samen met de auto.
En om steeds het kentekenbewijs uit onze portemonnee te halen om te wisselen....dat is te veel gevraagd.
:p
Kan hij gewoon constant in de auto blijven liggen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
28.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja . Het kan je een hele hoop extra ellende bezorgen. Maar maak daar zelf de afweging in . Anders een kopie ( dat is niet echtwetsgeldig ) ) maar vaak genoeg bij een normale controle .

Antwoorden (1)

Ik had het ook altijd in de auto liggen onder het reservewiel.

Verstandig? Tja als je auto word open gebroken en ze jatten de papieren is het vervelend en moet je nieuwe aanvragen bij de RDW uiteraard zijn daar kosten aan verbonden.

Zorg gewoon dat deel 3 er niet bij ligt. Want als iemand dat heeft kan hij gewoon zo jouw auto op zijn naam zetten. Dat word niet gecontroleerd. Zijn gegevens worden wel ingevoerd maar er wordt niet gecontroleerd of de vorige eigenaar inderdaad akkoord is.

Maar, dit is alleen in het geval van de oude kenteken papieren. Als je een pasje hebt hoef je deze niet bij je te hebben. Maar bewaar hem wel gescheiden thuis van de tenaamstelling code.

In het buitenland moet je het pasje wel bij je hebben.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://kentekencard.info/kentekencard-bewaren/

Toegevoegd na 34 minuten:
Sorry, negeer dat stuk over het niet verplicht bij je hoeven hebben van de kentekencard. Dat plan is er, masr de kentekencard site is nogal voorbarig. Want ik zie zojuist dat de wet nog niet is aangepast.

Toegevoegd na 35 minuten:
En dat betekent dat ik straks mijn kentekencard weer onder het reservewiel ga leggen :-)

Geen zin in bekeuring.

Toegevoegd na 2 uur:
Als echt antwoord op je vraag. Nee onverstandig is het niet. Niemand kan iets met die papieren behalve als het overschrijvingsbewijs of de complete ten naam stelling code erbij zit. De meeste dieven zullen het dus gewoon laten liggen.