om 11:40 uur smorgens auto rijexamen doen in Alkmaar op een donderdag... iemand ervaring/tips?

moet binnekort afrijden, iemand tips ? en is 11:40 uur een gunstige tijdstip? of maakt dat opzich niet uit? wat kan ik allemaal verwachten als ik in Alkmaar ga afrijden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
2.7K

Antwoorden (5)

Oefenen oefenen oefenen en leren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oefen bijvoorbeeld op een eigen terrein van iemand die je kent of toestemming van hebt dan mag het
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
ook eigen terrein kan openbare weg zijn. pas hier dus goed mee op!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang je op iemands eigen terrein zit met toestemming mag je daar rijden
Ten eerste moet je overal kunnen rijden, ongeacht de tijd of de dag, maar....vanaf een uur of 12.00 moet je vooral bedacht zijn op -met name- lagere scholen die middagpauze hebben. Wees dus extra alert op kinderen op de weg rondom scholen, VOP's etcetera en niet te vergeten de halende en brengende ouders met diverse vervoersmiddelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tijdstip maakt niets uit. Je moet gewoon alle regels kennen en weten wat je in allerlei situaties moet en mag doen.
Daarvoor heb je rijles natuurlijk. En ik neem aan dat je instructeur je alleen laat afrijden (dus opgeeft voor het examen) als hij erop vertrouwd dat je eraan toe bent.
Het is namelijk zo dat wanneer je na het examen je rijbewijs hebt, je ook in allerlei situaties (alle mogelijke) moet kunnen rijden...
Zorg dus gewoon dat je goed bent voorbereid door voldoende les en oefening en probeer vooral niet te zenuwachtig te zijn, want dat komt een en ander niet ten goede.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed uitslapen en niet al te druk over maken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen paniek!! Goed uitslapen, ochtend lekker opstaan en een frisse douche nemen en ontbijten en met een clear mind doen wat je is geleerd in de afgelopen lessen. En vooral niet zenuwachtig worden, nergens voor nodig.
Succes!