hoe zorg ik dat ik het geld terug krijg van mijn ov-chipkaart

Vorig jaar is mijn studentenov-chipkaart kapot gegaan en het duurde een maand(?!) om een nieuwe te krijgen. In de tussentijd heb ik voor 130 euro onkosten gemaakt, maar ov-chipkaart wil niks weten van geld terug geven. Wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Helaas kan niemand je daarbij helpen. Volgens de voorwaarden van de OV-Chipkaart kom je niet in aanmerking voor de vergoeding van de onkosten als de kaart wordt gestolen of kapot gaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Antwoord op de website: "Totdat je je nieuwe studenten OV-chipkaart ontvangt, reis je voor eigen rekening."

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kunt wel een declaratieverzoek indienen als je kosten hebt gemaakt, doordat je niet of niet tijdig hebt kunnen reizen omdat je niet binnen de aangegeven termijn je Studenten OV-chipkaart hebt ontvangen (drie weken na ontvangst volledig en juist ingevuld aanvraagformulier) of
je product niet op tijd voor je klaarstond (een week voor ingangsdatum reisrecht, 12 werkdagen tot juni 2010 en daarna vier werkdagen na toegekende week/weekendwissel of vier werkdagen na ontvangst vervangende kaart)

EN

je niet in bezit was van een tijdelijke kaart waarmee je kon reizen.

Bij vervanging reis je op eigen kosten.

Toegevoegd na 10 minuten:
-------------------------------
Wat je wel kan doen is een brief sturen met je bezwaar op de procedure. Bijvoorbeeld naar Marja van Bijsterveldt-Vliegenthart, staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, of een studentenorganisatie met als doel de wet op dit punt te verduidelijken.

Zie hieronder de antwoorden van mevrouw Bijsterveldt -Vliegenthart over dit onderwerp!

Toegevoegd na 17 minuten:
En de link naar trosradar waar dit onderwerp op het forum terug komt.