Waar kun je goedkoop parkeren in Zaandam?

Hoi allemaal,

ik wil graag morgen met mijn zusje en haar vriendin naar de Primark in Zaandam. Nu heb ik op internet gelezen dat deze winkel tegenover het station ligt en het maar een minuut duurt voordat je er bent.

Graag zou ik er met de auto naar toe willen gaan. Mijn vraag: kun je daar ergens dicht in de buurt goedkoop/gratis parkeren? Weten jullie toevallig ook de tarieven een beetje? Ik keek op een site, daar stond bij het kopje 'tarief' steeds 'gratis' , maar dat leek me sterk.

Trein is ook een optie, kost wel 24 euro in totaal voor m'n zusje en haar vriendin plus het duurt wel 20 minuten langer. Ik reis gratis met m'n OV.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
22.7K

Antwoorden (3)

Wanneer betalen?
In het centrum van Zaandam geldt betaald parkeren op maandag t/m zaterdag van 08.00-18.00 uur.

De parkeertarieven
Er zijn 3 tariefzones van toepassing. In Zone A mag u max 2 uur parkeren. Het tarief is € 2,50 per uur. In Zone B en C kunt u wel onbeperkt parkeren (tarief € 1,70/1,00). Goedkoop parkeren kunt u op parkeerterrein de Burcht (€ 4,40 per dag).

Parkeergarages
In Zaandam kunt u onbeperkt parkeren in een van de 5 parkeergarages: Rozenhof, Hermitage, Noordschebos, City Parking en Zaantheater.
Het uurtarief is € 2,00, max dagtarief is € 19,00.
Rozenhof - Zilverpadsteeg - 1506 BE Zaandam
Hermitage - Hermitage 144 - 1506 TX Zaandam
Noordschebos - Noordschebos 1, 1506 MN Zaandam
City Parking - Westzijde 30, 1506 EE Zaandam
Parking Zaantheater - Nicolaasstraat 3, 1506 BB Zaandam
Theaterbezoekers kunnen bij de receptie van het theater de inrijkaart voor € 5.00 om laten zetten naar een uitrijkaart.

Een kaartje/plattegrond vind je in de bron. Hermitage is dicht bij het station.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik parkeer wel eens in de Lucy Stonestraat (even kijken op "maps"). Tot 12.00 's morgens is het daar gratis parkeren. Maar waarschijnlijk heb je daar niet genoeg aan, de meeste winkels gaan pas om 9.30 open. Ik parkeer toch meestal in de parkeergarage. De tarieven weet ik niet uit mijn hoofd, maar als ik er een uurtje of 3 rondgewandeld heb ben ik meestal zo'n € 6,- kwijt. Hoe verder je van het centrum af gaat, hoe groter de kans dat je een gratis parkeerplekje vindt. BV in de buurt van de Dekamarkt/Prinsenstraat, maar dan is het wel een flink stuk lopen naar de Primark, ik schat toch zeker wel een kwartier. Ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar misschien is de fiets een optie? Of de fietsen mee op een fietsendrager!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou aan de andere kant van het station parkeren, je hoeft dan alleen over het spoor heen en je bent er dan in 5 minuutjes. Bij de kruising tussen de Houtveltweg en de Cypreshout/Ebbehout is er een oprit naar een groot grasvelt, hier mag je gratis parkeren. kijk maar op maps met satteliet aan, dan zie je in het bruin een stuk uit het grasveld gereden waar auto's staan.

Bron: Ik woon zelf in Zaandam.

Let op, het meeste van het Centrum word/is betaald parkeren! er zijn aan de oostzijde van het spoor bijna geen gratis parkeerplaatsen meer.