waarop word een brommer begrensd als je een condensator gebruikt?

Voor ons proefielwerkstuk moeten we een brommer met verschillende condensatoren begrenzen en testen op een rollenbank.
Maar als je met een simpele condensator je brommer begrensd, wat word dan begrensd?
alleen de toeren of raak je ook vermogen kwijt?

gr

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een condensator alleen kan nimmer een toerental begrenzen, een condensator is geen maagneetrem die iets afremt.

Een condensator zal er dus voor zorgen dat het vermogen bepekt wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De condensator zorgt ervoor dat het aantal ontstekingen per minuut wordt begrensd en daarmee dus het toerental.
Het maximale vermogen ligt waarschijnlijk bij een hoger toerental en dat haal je dan dus niet, je koppel (je trekkracht) zal tot het begrensde toerental gelijk blijven.