Kan ik een vochtprobleem in een tweedehands caravan goed opsporen met een vochtmeter?

Ik overweeg om een caravan aan te schaffen. Bouwjaar ergens jaren 90. Keuze is nog niet gemaakt. Ik weet wel dat ik op vocht moet letten, o.a. in de hoeken en qua geur.

Maar kan ik ook een vochtmeter kopen en wat is daarbij een redelijk percentage vocht?

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/101288/Basetech-BT-300-Meetapparaat-voor-materiaalvochtigheid-vochtigheidsmeter-02-20-vol/0601114&ref=list

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
1.1K

Antwoorden (1)

Er wordt alleen een waarde gelezen van materiaal wat vochtig is of wat aan vocht is blootgesteld, de oorzaak kan geheel op een andere plek zijn.
Bijvoorbeeld bij de bodem en dat het zich bij een kastje uit.

U moet gewoon uw neus en zeker uw ogen vertrouwen en goed de kost geven.
En idd goed in de hoeken en naden kijken maar vergeet ook de vloeren en de raam/deur/dakluiken niet.
Niet alleen binnen maar ook buiten dient de zaak goed nagelopen te worden.
Beter is om iemand mee te nemen die er een beetje kijk op heeft.