wat als je geflitst bent maar je hebt een medische reden waarvoor overtreding?

ik ben geflitst met de auto maar ik reede zo snel omdat ik een dochter bijhad met een te laag bloedsuiker (ze had al last van wegrakingen) en ik had geen dextro bij dus moest zsm thuis zijn om glucogon toe te dienen, kan ik mijn boete aanvechten???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
3.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk het niet. Als je aangehouden bent is er wel bewijs, maar iedereen kan zoiets zeggen als ze geflitst zijn, helaas. Ik heb hier echter niet veel verstand van, zou wel contact kunnen opnemen met de politie. Succes ermee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat gaat niet lukken.
Je kind was bekend met diabetes, dus is het je verantwoordelijkheid om te zorgen voor middelen die een hypo kunnen ondervangen - al is het maar een chocoladereep of een blikje cola.
Daarnaast zal je verweten worden dat je het kind nog extra in gevaar hebt gebracht door onverantwoord hard danwel door rood te rijden.
Heel lullig, en ik begrijp je ook wel (maar ik ben de wetgever niet), maar ik vrees dat je hangt....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je had bij ELK huis kunnen aanbellen voor hulp, je brengt nu jezelf en je dochter en de overige verkeersdeelnemers in gevaar en ja daar mag je voor mij een boete voor krijgen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het altijd proberen maar ik geef je weinig kans dat dit gaat lukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je diabeet bent, of als je als ouder met eem kind met diabetes op stap gaat, ben je, of hoor je zo verstandig te zijn om Dextrose bij te hebben.
Met zo'n k*t smoes kom je er niet onder uit!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je rijd te hard, je bent geflitst, conclusie je bent in fout.
Realiseer u dat je door harder te rijden je niet sneller ter bestemming zult zijn. dit komt omdat je te dikwijls moet stoppen en terug optrekken. Als je trager zou rijden zou je dat allemaal in een vlotte beweging kunnen doen.
Je brengt je kind in een groter gevaar dan dat ze al is, en je brengt brengt andere weggebruikers ook in groot gevaar. Als je in een pâniekstemming bent gaat je ook anders reageren dan in een normale toestand.
Nederland is toch dicht genoeg bevolkt om na een paar 100meter een huis tegen te komen om daar naar suiker of een suikerhoudend produkt te vragen.
Als rechter zou je bij mij niet veel kans hebben, wel te verstaan afhankelijk hoe hoog je snelheidsovertreding is, want daar gaat het om. 60 rijden waar 50 is of 90 rijden waar 50 is zijn twee verschillende situatie. In het tweede geval zou ik geen medelijden hebben, in het eerste geval zou ik ook moeten streng zijn maar dan zou bv een voorwaardelijke straf beter op zijn plaatst zijn.
Aan u nu om te oordelen in welke situatie je zich bevind.
Denk aan de regel van de hulpverlening.
1 Eigen veiligheid eerst
2 veiligheid van het slachtoffer
3 Veiligheid van de omstaanders in uw geval de andere weggebruikers.
Uw kalmte zou uw kind beter geholpen hebben dan de risico's die je nu genomen hebt.
Oefen nu je zelf, met de vraag. Mijn kind heeft een probleem met haar suikerspiegel, wat moet ik allemaal doen.
Schrijf dit op een briefje en houd dat steeds bij u als checklist. Zo kun je in geval van nood uw checklist nemen, en overlopen wat je moet doen en je zult zien dat het allemaal vlotter zal lopen. Ga na wat het u zou kosten wanneer je deze straf zou aanvechten en toch veroordeeld worden en vergelijk dit met wat je kunt winnen en beslis dan dat je er voor gaat. Bezin voor je begint Robert
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh jee, alle antwoorden verplaats naar reacties ; alle reacties op reacties pleite. Sorry, maar dan is er geen reageren meer aan.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp ook niet hoe hier beslist wordt. Het is soms verwarend
In mijn eerste zin geef ik een antwoord en in mijn laatste stuk geef ik ook een antwoord. !!!!!!!!!!!!
Robert

Antwoorden (4)

Je kunt het inderdaad proberen, maar ik acht de kans klein dat je bezwaar gegrond bevonden wordt.

Als je was aangehouden, dan had je wellicht gebruik kunnen maken van overmacht in de zin van noodtoestand (art. 40 Sr). Hiermee wordt de daad (te hard rijden) gerechtvaardigd.

Het probleem is hier dat je bent geflitst, het is dus bijna onmogelijk om aan te tonen dat het om een noodtoestand ging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou het kunnen proberen om bezwaar in te dienen met een doktersverklaring. De uitkomst zou dan schuldig zonder sanctie kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan je boete altijd aanvechten. Heb je een terechte reden? Nee, dat niet. Echter... Dat wil nog niet zeggen dat de kans nul is dat de rechter de boete bijvoorbeeld halveert. Ik zou dat voorstellen. En uiteraard zeggen dat je stom bezig bent geweest en dat je inziet dat je niet goed bezig bent geweest, dat je 't niet weer zult doen, en dat je boetegeschiedenis voorbeeldig is. Best kans dat de rechter een stukje met je meegaat. (De ene rechter is echt de andere niet.) Als je maar niet hoog van de toren gaat blazen; dan is de kans nul dat er iets van de boete afgaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaal lukt dat niet als je niet kan bewijzen dat je daarom te snel reed. Te snel rijden heeft trouwens ook zo zijn risico's...
Er zijn ziekenwagens en snelle interventieartsen voor zoiets.
Niettegenstaande werd ik in Zuid-Frankrijk ooit aangehouden door de gendarmerie tegen 180km/u.
Ik was op weg naar een ziekenhuis met een zwaar zieke baby.
Resultaat de politie heeft mij tot in de spoeddienst geëscorteerd ! en niet tegen 110km/u..
Ginder was het wél de snelste manier om in dat ziekenhuis te geraken. Gendarmerie controleerde wel het verhaal op waarheid. Maar de spoedartsen stonden ons op te wachten, dus.
Eric