Mag waternet boetes uitdelen?

Ik vroeg me af of Waternet echt boetes uit mag delen, of moeten ze daar echt de waterpolitie er voor bij halen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Boten
1.9K

Antwoorden (1)

Ja dat mogen zij, ook zonder betrokkenheid van de Politie.

Waternet is een stichting waarin organisaties samenwerken die bevoegd zijn om handhavend op te treden. Die handhavende bevoegdheden hebben zij aan Waternet gedelegeerd. Bij Waternet werken dan ook BOA's (bijzonder opsporingsambtenaren). Zij mogen boetes uitdelen.

In de bijlage vind je het bijvoorbeeld het besluit waarmee gemeente Amsterdam een aantal handhavingsbevoegdheden heeft gemandateert aan Waternet. En zo zijn er ook van die besluiten van de aangesloten waterschappen en recreatieschappen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus als er een rubberboot van waternet vaart, met 2 mannen erin, dan mogen die boetes uitdelen?
Poet
9 jaar geleden
Ja dat mag. Ze moeten wel kunnen laten zien dat zij door Waternet zijn aangewezen als handhavers van de regels dus je kunt hun pasje vragen.