Wat gebeurt er met mijn ansicht kaart als ik er geen postzegels opplak?

Wat gebeurt er mijn mijn ansichtkaart die naar het buitenland moet als ik er geen postzegels opplak? Want ik heb al vaker ansichtkaarten zonder postzegels uit het buitenland ontvangen.

Toegevoegd na 10 minuten:
voor mijn ontvangen kaartjes zonder postzegels heb ik geen strafport hoeven te betalen..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

er komt een strafport kaartje aan te hangen zodat de ontvanger er voor moet betalen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet voor post naar het buitenland.
Als jij vanuit nederland een kaart naar het buitenland stuurt krijg jij later een kaartje (zie bron/afbeelding) waarmee je de strafporto moet betalen, dus een stuk hoger dan wat je zou moeten betalen. Dit omdat postnl niet degene in het buitenland een strafporto kan geven.

Als je binnen nederland zoiets doet krijgt degene die jouw kaart krijgt die strafportokaart.