Dagkaart perongelijk op maandag afgestempeld en er vervolgens niet mee gereisd. Kan ik hem nu aan de andere kant stempelen en wél gebruiken?

Toegevoegd na 4 minuten:
NS-Dagkaart van de Kruitvat.
Toen ik hem afgestempeld had en in de trein (op maandag) liet zien aan de conducteur verkondigde hij mij dat hij alleen in het weekend geldig was. Moest toen uitstappen op het volgende perron en een gewoon kaartje kopen. Hij vertelde mij er ook bij dat ik hem gewoon weer kon gebruiken. (de dagkaart)

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat je het beste zelf even contact op kan nemen met de klantenservice van NS of als dat bij jou in de buurt mogelijk is langs het loket gaan en de situatie uitleggen. In bijna alle gevallen wordt dit dan gewoon geregeld en krijg je een nieuw kaartje. Ik zou zeker niet in de trein gaan zitten en hopen dat je de conducteur kan overtuigen. Mocht je geen mogelijkheid hebben om langs loket of via klantenservice iets te regelen zoek dan voor vertrek de conducteur op om het voor te leggen dan weet je zeker of het goed is (want theoretisch is een afgestempeld kaartje alleen geldig op de datum van dat stempel) geloof me je wil geen boete voor zwartrijden en dat terugdraaien is weer een heel ander verhaal

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100