Tegemoetkoming studiekosten en OV-kaart

(Als mijn vraag al eerder is gesteld, Meld het me dan gewoon =D Want ik heb allerlei vragen doorgespit, maar ik heb mijn antwoord nog niet gevonden)

Ik word over een aantal maandjes 18, en dan krijg ik als het allemaal klopt enzo: tegemoetkoming studiekosten, Omdat ik nog niet een vervolgopleiding volg, en nog op de middelbare school zit. Dit is mijn examenjaar en hierna wil ik nog 2jaar vwo doen. Dat is dus vanaf april een tegemoetkoming studie kosten.
Heb ik dan ook recht op een OV- studenten kaart o.i.d.
Of is dat alleen voor als je studiefinanciering krijgt en een vervolgopleiding hebt??
ik ben er op het internet nog niet helemaal uitgekomen enzo,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Je krijgt dan een tegemoetkoming scholieren, die overigens afhankelijk is van het inkomen van je ouders. De basistoelage die je sowieso krijgt is 241,93 per maand voor uitwonenden.

Je krijgt er geen OV-studentenkaart bij, en deze tegemoetkoming staat helemaal los van de studiefinanciering die je zou kunnen krijgen als je na je vwo nog een vervolgstudie gaat doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je krijgt dan geen ov of studiefinanciering. De kinderbijslag die je ouders nu krijgen, die krijg jij dan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je krijg studiefinanciering als je op het mbo of hbo zit en 18bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er word nu wel uit gegaan van het standaard gebeuren,
(het kinderbijslag verhaal)
Bij mij gaat het toch echt wat anders ;) Aangezien ik niet bij mijn betaalplichtige bio-ouders woon,
Maar daar heb ik geen vragen over hoor =)
nee, je hebt recht op studie toelage en ov als je een hbo opleiding volgt, of een mbo opleiding (dan moet je wel minimaal 18 zijn)
als je nog op de middelbare school zit, krijg je dus helemaal niets!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op de middelbare school zit en 18 bent geweest, krijg je toch tegemoetkoming studie kosten??
(ik ben uitwonend)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt niet, als 18+ scholier krijg je wel degelijk een tegemoetkoming.