Wanneer kun je in de Achterhoek niet meer met kaartje en strippenkaart reizen?

En kun je trouwens je oude strippenkaarten inwisselen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Voorlopig wordt de strippenkaart in de Achterhoek nog niet afgeschaft. Een datum voor afschaffing is nog niet vastgesteld, en waarschijnlijk gebeurt dat pas volgend jaar. Er zijn nog verschillende problemen waarvoor een oplossing gevonden moet worden:
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/achterhoek/8629143/Advies-bij-OVchip-papieren-kaartje-voor-reis-met-twee-vervoerders.ece

Hier vind je een actueel overzicht van de plaatsen waar je de chipkaart moet/kunt gebruiken:
http://www.ov-chipkaart.nl/allesoverdeov-chipkaart/waarreizen/waartegebruiken/
Op de Waddeneilanden (m.u.v. Texel) is het zelfs nog niet eens mogelijk om van de chipkaart gebruik te maken! Daar kun je gewoon in de bus een kaartje kopen.

Het is niet mogelijk om ongebruikte strippenkaarten in te leveren; je kunt de kaarten opmaken voordat de chipkaart wordt ingevoerd.