Mag ik nep kleding importen voor mij zelf?

Ik wil graag 2 truien bestellen. 1 bril. 2 overhemden en een armband kopen via china mijn vraag is mag ik een bepaalde hoeveelheid voor eigen gebruik laten importeren dus niet voor de verkoop?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

Ik denk dat de Nederlandse wet dat niet toestaat en dat de douane, mits op de hoogte, de spullen in beslag neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet (uit ervaring) dat als je op vakantie bent geweest in China je maximaal 2 "nep" dingen mag meenemen.

Hoe dit met laten versturen is weet ik niet, maar in heb het al vaak gedaan (via eBay) en het heeft nooit problemen opgeleverd.

Het blijft natuurlijk je igen verantwoordelijkheid!