Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een Peugeot 106 en elke keer na een drempel lijkt er iets te kraken links voor bij het wiel?

Iemand enig idee wat het kan zijn, en of het meerdere problemen op zou kunnen leveren? Het is geen harde kraak maar je hoort het wel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kan een krakende schokdemper zijn. Had ik bij mijn Ford veel last van. Is verder totaal niet ernstig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar ja, dat kán het zijn. Het kan ook iets anders zijn, iets dat mogelijkerwijs wel ernstig is.

Het lijkt me dus wel aan te bevelen er toch even door een expert naar te laten kijken. Al rijdt die expert alleen maar even mee, goede kans dat die bij de eerste hobbel al hoort of het onschuldig is, dan wel of er toch even naar moet worden gekeken.
(Lees meer...)
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het nodig om even langs de garage te gaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na je edit weet ik genoeg, bedankt.

Andere antwoorden (5)

Als ik jou was zou ik gewoon even bij een garage langsrijden. Het is voor ons wel erg lastig om hier iets over te zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kruk-as? wielophanging, stuurstang....kan van alles zijn, kan je wat specifiekere zijn..

Toegevoegd na 4 minuten:
och even naar de garage (mijn reacties zijn op voor vandaag vandaar deze toevoeging... Bel even met peugeot want vaak zijn dat dingen die veel voorkomen bij 106 b.v...soms weten ze meteen waar je het over hebt, en hebben ze het onderdeel (indien nodig) nog op voorraad...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn waarschijnlijk de rubbers van de stabilisatorstang.
Je kunt ze een keertje goed laten inspuiten bij een garage, soms verhelpt dit het kraken. Anders moet je ze laten vervangen.... a 20 euro per stuk ongeveer. (geloof dat het er 2 zijn)

Toegevoegd na 57 seconden:
gesproken vanuit de ervaring met onze peugeot 206

overigens kan het nooit kwaad om even langs een garage te gaan om te laten bekijken wat het precies is hoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
KLOPT ECHT EEN FRANSE KWAAL VEEL FRANSE AUTO'S KENNEN DIT PROBLEEM IK ZELF OOK MET LAGUNA UIT 2003
Dat is moeilijk te zeggen. Lijkt mij een probleem met de ophanging of schokbreker. De enige en beste manier is echt even naar een garage te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Mikeyboy;

Klinkt als een ophangingsrubber. Daarvoor hoeft je niet per sé naar de merkdealer. Een goede onafhankelijke garage of bandenboer kan je ook wel vertellen wat er loos is en wat de reparatie ongeveer kan kosten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding