Hoe kan je je voorbereiden op een rijexamen voor rijbewijs B

Vanmiddag heb ik mijn rijexamen en ik sta nu al strak van de zenuwen. Kalmeringsmiddelen mag ik niet gebruiken, want dat kan het rijgedrag beïnvloeden of dat ik bepaalde gevaren niet meer zie. Dus dat kan ook niet. Heeft iemand ideeën?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
d'r mag zoveel niet als je maar voorzichtig bent .succes !

Het beste antwoord

Gewoon er van uitgaan dat als je niet kon slagen, je nu niet zou mogen afrijden. Concentreer je dus op iets anders, en probeer niet de hele tijd met je neus nog in de boeken te zitten, je voor te stellen hoe alles fout kan gaan en vermijd ook stimulerende middelen als koffie, cola, suiker, energy, snoep en dergelijke. Ontspan je gewoon door teevee te kijken ,een puzzeltje te maken of - nog beter - een flinke wandeling.

Probeer vooral de verleiding te weerstaan naar kalmerende middelen te grijpen. Die - gezonde - spanning / adrenaline en alertheid heb je nodig om een goede prestatie te leveren, en je wilt niet als een zombie achter je stuur zitten straks. Relaxed VOELT misschien wel lekker, maar je reactievermogen neemt er ook van af.

Succes alvast, en laat even weten of je vanaf morgen de openbare weg onveilig gaat maken ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gene die aan minnen is, mag ook wel een motivatie geven :-P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ inderdaad nooit middelen gebruiken waarvan je de invloed op je lichaam niet kent, of die je niet gewend bent!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben jij een alwetend wonder, of zo? Maar één beste antwoord op mijn vragen komt niet van jou af? :-P

Andere antwoorden (4)

Energy drankjes, een uurtje of twee voordat je moet afrijden neem je er eentje en vlak voordat je vertrekt nog eentje, je kan er veel beter mee concentreren en ik denk dat het de zenuwen ook wel een beetje weg haalt.
Caffeine lijkt mij het enige legale veilige middeltje, succes iig ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is zenuwachtig dat kan meer worden door veel caffeine!Beter een sterke kamille thee dat is rustgevend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar wordt je nog opgefokter van ; lijkt me zo ongeveer het slechtste advies dat je kunt geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hm, misschien moest ik het daarom 3x over doen
Gewoon Niet druk maken. Lees nog even alles door en dan ga het er voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is juist heel erg positief!
Ik had hier ook last van bij het afrijden van mijn rijbewijs B. Ik kon niet slapen was de hele dag zenuwachtig. En ik moest nog wachten tot de middag. Dus tot de middag stond ik stijf van de zenuwen. Totdat het examen begon, ik was volkomen relax en reed een goede rit.

Mijn rij-instructeur gaf ook aan dat dit altijd voorkwam eerst heel erg zenuwachtig en daarna relax in de auto zitten en afrijden alsof er niks aan de hand is.

In ieder geval héél veel succes vanmiddag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bananen eten.