Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je rechts inhalen op een uitvoegstrook die bestaat uit twee rijstroken gescheiden door een doorgetrokken streep?

Je ziet steeds vaker uitvoegstroken die bestaan uit twee rijstroken maar die gescheiden zijn door een doorgetrokken streep zodat je niet van rijbaan kan wisselen. Doordat je dus ook niet op elkaars rijbaan mag komen, vraag ik mij dus af of je dan wel rechts mag inhalen op dat deel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ha, die Rrrobb;

Verkeer op uitvoegstroken (met doorgetrokken strepen of van die blokken) mag het verkeer op de doorgaande weg inderdaad rechts voorbijgaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij mag dit niet. Het is dan wel een doorgetroken streep, wat inhoudt dat je er in ieder geval dus niet overheen mag, maar de banen gaan wel dezelfde richting op en dan denk ik dat je dit moet beschouwen als een gewone 2 baansweg.
Dus niet rechts inhalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de oude wegenverkeerswet mocht het niet. In de nieuwe wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dit mag niet. Je moet het zien als een weg met 2 banen in dezelfde richting. Daar zou rechts inhalen ook niet mogen.

Als het filerijden is, mag je wel weer rechts inhalen, anders zou het een complete chaos worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding