Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben service monteur en rij de heledag over woonerven in de sneeuw mag ik weigeren om in mijn auto te stappen zonder winterbanden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
625

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, want winterbanden zijn niet verplicht in Nederland. Je mag wel met goede argumentatie uitleggen aan je baas waarom je winterbanden wil: omdat het veiliger is en jij dus minder schade rijdt, omdat je dan dus minder tijdverlies hebt en de klanten beter van dienst kunt zijn, omdat het rijden met winterbanden meer regel dan uitzondering lijkt te worden. Het lijkt me sterk als hij dan niet overstag gaat of in elk geval diep gaat nadenken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, dat zou neerkomen op werkweigering.

Winterbanden geven meer grip dan normale banden en zijn daarom veiliger. Betekent echter niet dat normale banden per definitie onveilig zijn. Als je je rijstijl aanpast aan de omstandigheden, dan valt er echt nog wel veilig te rijden met normale banden. Winterbanden zijn derhalve door de wetgever ook niet verplicht gesteld in Nederland.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden