Het Latijnse filia dat meisje betekent.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

'Fille' is een Frans zelfstandig naamwoord en betekend 'meisje' of 'dochter'
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Beetje een lijvig stuk maar in de link hieronder vind je je antwoord. Zou ik het trachten te formuleren zullen de verwijten te kort door de bocht te gaan niet van de lucht zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bedoel je het franse woord of file ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zijn beide Franse woorden (A)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je hebt toch nog het engelse 'file'= folder of engelse 'file'= vijl en dergelijke, want zo weet ik er nog een paar die géén franse woorden zijn. het kan van alles zijn én het staat dan nog bij vervoer. Het zal zijn wat ik als tweede woord opgaf nl file=rij van auto's misschien? Laat Gerrit77 het ons vertellen wat hij vraagt