Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een vriend van me wilt mijn auto voor 3 dagen gebruiken, stel als hij een schade aanrict,gaat mijn premie omhoog of zijn premie?

Een vriend van me wilt mijn auto voor 3 dagen gebruiken, stel als hij een schade aanricht,gaat mijn premie omhoog of zijn premie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
660

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Het gaat van de no claim van de eigenaar van de auto af.
(Lees meer...)
jc54
12 jaar geleden
Als de autoverzekering op jouw naam staat (zal haast wel, want de auto is van jou), zal bij schade jouw no-claimkorting aangesproken worden (minder worden), de schade wordt immers gemeldt bij jouw verzekeringsmatschappij.

Toegevoegd na 24 seconden:
matschappij = maatschappij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja dat ligt aan jouw verzekering en hoeveel schadevrije jaren je hebt.
Je no claim hoeft niet direct na 1 schade lager te worden maar wat als jij zelf dit jaar ook nog een schade maakt ?

Dus buiten het eigen risico kunnen de vervolgkosten best nog oplopen.
Neem jij dit risico of hij dat zul je heel goed af moeten spreken.

Twijfel je aan zijn rij kunsten dan is een auto huren voor 3 dagen veel goedkoper en zal dat jullie vriendschap niet verpesten als er iets gebeurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt die vriend voor 3 dagen mederijder van je auto maken op je verzekeringspolis. Bij schade gaat eventueel jouw no claim eraf, je tredes gaan in ieder geval omlaag en eventueel je premie omhoog.
Laat hem een auto huren of iemand anders auto gebruiken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding