moet ik ieder jaar opnieuw betalen voor een oldtimer die al jaren stil staat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als die van de buurman is niet. Stel je vraag eens wat duidelijker:
leeftijd auto?
staat ie op eigen terrein?
enz..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of leeftijd motor..
vraag staat bij motorfietsen maar of het dat ook is..

Antwoorden (6)

Als je de vraag stelt omwille van de verzekering, die kun je gewoon laten schorsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ouder als25 jaar is vrij van wegenbelasting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet verzekering betalen als deze op de openbare weg staat.Als je de oldtimer op je eigen terrein zet of in een schuur/box dan hoeft dat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In feite wel.
Als het een echte oldtimer is (zie de regels van het RDW), dus vanaf vorig jaar ouder dan 25 jaar is deze belastingvrij maar moet je nog wel verzekeringsgeld betalen. Als je de auto schorst (elk jaar opnieuw laten schorsen, kost wel een klein bedrag aan administratie) hoef je geen verzekering te betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt ervan af of jij nog steeds nummerplaten hebt voor die wagen.
Indien jij die platen inlevert dan kan jij jouw verzekering stopzetten en dan betaal je niets, tenzij je een garage dient te huren uitteraard ;-)

Normaal gezien kan jouw verzekeringsmakelaar hier perfect bij helpen. Gewoon vragen aan de betrokken diensten dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een motorfiets moet jaarlijks geschorst worden om ontheffing te krijgen van de belasting en verzekeringsplicht. De motor mag dan niet op de openbare weg staan.