Onder welk soort werk valt motoragent

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar is dat bijvoorbeeld hoofdagent of suirvillant
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
dat verschilt per korps. in sommige korpsen heb je surveillanten, die op de motor zitten. meestal zijn het echter (hoofd)agenten. omdat je als motoragent vaak ook solo werkt, wordt vaak de eis gesteld, dat je al een aantal jaren straatervaring moet hebben, voordat je aan de motoropleiding mag beginnen. vandaar dat de meeste motorrijders al hoofdagent zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.infopolitie.nl/de-schatkist/solliciteren/1165-motoragent

Antwoorden (2)

een motoragent is een (politie)ambtenaar.

een motoragent kan verschillende taken hebben: verkeershandhaving, toezicht, noodhulp etc.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist.
http://www.infopolitie.nl/de-schatkist/solliciteren/1165-motoragent
Motoragent is een extra taak die je naast het reguliere werk van hoofdagent uitvoert. Alleen de unit motorondersteuning van het KLPD is een groep fulltime motoragenten.
Omdat je als motoragent heel zelfstandig werkt moet je eerst een ruime ervaring hebben als politieagent. Motoragent kun je dus pas worden als je eerst (hoofd)agent bent. Als je eenmaal voldoende werkervaring hebt en in het bezit bent van het motorrijbewijs, dan kun je solliciteren voor een baan als motoragent.
Van het korps krijg je een aanvullende opleiding waarin veel aandacht besteed wordt aan rijvaardigheid en verkeerswetgeving en -veiligheid.
10 jaar geleden
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
elk korps heeft wel fulltime motoragenten in dienst. is echt niet voorbehouden aan het KLPD. je bron heeft het niet juist.
Amadea
10 jaar geleden
Het ziet er toch echt uit als een facebookpagina van de politie zelf.....
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
ziet er wel redelijk officieel uit, al weet je natuurlijk nooit precies, wie er achter zo'n facebookpagina zit. misschien wel een enthousiaste hobbyist. lees trouwens eens de reacties onder het stukje. iemand kaart het daar ook al aan, dat de info niet klopt.
Amadea
10 jaar geleden
Voor de ene regio klopt het wel, maar voor de andere niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
veldwerk