zouden ze een motorpak moeten verplichten op de motor?

hetzelfde als een gordel in de auto
voor de veiligheid van de bestuurders en passagiers

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo te zien hebben we hier een minduimer die graag in zijn halve nakie op de motor zit......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou wel 'typisch Nederlands' zijn: verplichten..

Het beste antwoord

Lijkt mij wel verstandig om het als verplichting te maken.Het is toch een goede bescherming voor je lijf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Verplicht...? Da's ook weer zo wat.
Misschien buiten de bebouwde kom.

Toegevoegd na 14 minuten:
Maar wel een helm met berenoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan mag de gordel ook zeker buiten de beboudekom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee..die moet zowel binnen als buiten de bebouwde kom.
ja soms zie ik ze wel in een spijkerbroek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, verplichten....het gaat uitsluitend om je eigen veiligheid. Als iemand perse als hij onderuit gaat geen schijn van kans wil maken het er heelhuids vanaf te brengen, om nog maar van andere schade te zwijgen, doet-ie z'n best maar. Ik verklaar iedereen die met een T-shirtje en een korte broek (!) of spijkerbroek op de motor gaat zitten toch al voor niet helemaal fris. Een beetje serieuze motorrijder zal zich dan ook altijd van top tot teen in het pak hijsen. Feitelijk is het belachelijk als je dat zou moeten gaan verplichten. Ik ben een groot voorstander van eigen verantwoordelijkheid, en als de veiligheidsmaatregelen érgens voor zich spreken, is het hier wel. Doe je het niet, dan heb je echt alleen jezelf ermee. En eventueel je gezin natuurlijk. De kans dat je doodgaat in plaats van er met levenslange gevolgen vanaf komt is zelfs vele malen groter zonder, wat voor de maatschappij natuurlijk wel weer prettig is :roll: .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En zo zit dat. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@domblondje ; ja, dat zou ook best eigen verantwoordelijkheid mogen zijn ; maar niet voor minderjarige kinderen ; daar mag je best een stukje verantwoordelijkheid van de bestuurder eisen. Zelf rij ik de stráát overigens nog niet eens uit zonder, maarja, in 'mijn' wereld zouden ook nauwelijks verboden nodig hoeven zijn omdat mensen hun nuchtere verstand gebruiken. In dat opzicht is het natuurlijk ook een soort utopie. Maar ik vind wel dat w te ver doorschieten met al die regeltjes, waardoor mensen eerder het verbod als motivatie gaan gebruiken dan de logica ; daarmee schiet je dus je doel voorbij.
Stel, je zou het niet verplichten. Bij mij komt de volgende vraag naar boven: je rijdt een motorrijder aan. Mede doordat die persoon is het letsel groot of zelfs erger.... Moet die persoon of zij nabestaanden dan wel vergoed worden voor het letsel??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het zo gek nog niet vinden. Het is niet alleen voor de veiligheid van de bestuurders en passagiers, maar ook voor het verwerkingsproces van degene die de over het asfalt afgeschaafde vel en vlees moet opruimen, plus alle helpenden die nachten niet kunnen slapen omdat ze recht op iemands afgeschaafde bot hebben kunnen kijken.
Mensen die in een spijkerbroek of erger nog, t-shirt en korte broek, op de motor zitten hebben naar mijn idee geen idee wat er kan gebeuren en hoe lang het herstelproces voor hen en hun omgeving zal zijn, als er al een herstelproces mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het altijd vervelend iemand tot iets te verplichten, maar toch zou ik dit een goed plan vinden.
Het is niet te geloven dat motorrijders zonder zo'n beschermend pak gaan rijden.
Bij een ongeval is de schade enorm en is het niet alleen de motorrijder zelf maar ook de hulpverlener die die persoon moet helpen die dan wordt geconfronteerd met de gruwelijke gevolgen.
Heb reportages gemaakt op ambulances en motorrijders zonder pak waren hele erge slachtoffers.
Het is trouwens onbegrijpelijk dat een er motorrijder zelf niet over nadenkt.
Hij moet toch ook dat ontzettende risico zien!
Dus ik ben bijna voor verplichten,maar vindt het toch eerst de verantwoording van de motorrijder zelf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind van wel. Het is veel veiliger, net zo als bijvoorbeeld een helm. Als zo iemand langdurig bezig met te herstellen kost het de staat ook geld. Als je zoiets kan voorkomen, en misschien ook wel levens er mee reden, mag je het van mij verplicht maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat een lastig vraagstuk.
Als je het gelijkstelt aan de gordel dan zeg ik : JA.

Maar eigenlijk wordt ik een beetje ziek van al die betuttelende regeltjes. Ik heb geen wet nodig om mijn gordel aan te doen en ik rijdt ook altijd met een motorpak.
Ik vind dat eigen verantwoording.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat je dus ook aansprakelijk gesteld wordt voor de gevolgen van het niet dragen van een gordel of motorpak als er iets gebeurd; eigen verantwoording is eigen verantwoording.

Net als die telefoon in de auto, ook zo'n betutteling. Ik mag wel koffiedrinken de auto of me laten pijpen, maar bellen mag niet. Hoppa, weer een paar regeltjes erbij. En oom agent maar bonnen schrijven, terwijl de ECHTE criminelen hun gang maar kunnen blijven gaan.

Ik hou nu op, want ik ga me er over opwinden.... :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eigenlijk wel, je moet toch ook een helm op?

ik ken wel iemand die een motorongeluk meegemaakt heeft en hij rijd nu weer gewoon, maar wel beter beschermd. het schijnt toch wel dat je een tikkie voorzichtiger word na zo`n smak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap de vraag wel, maar ben er als motorrijder niet voor, ook ik pak hoe onverstandig ook die enkele dag in het jaar mee dat ik lekker in mijn t shirt op de Harley kan cruisen,ondanks dat ik me bewust ben van de risico's