moet je je theorie examen (motor) overnieuw halen, als je net je theorie examen voor de auto hebt gehaald?

Ik heb voor de zomervakantie mijn theorie examen voor de auto gehaald. Nu zou ik graag voor de motor opgaan. Moet ik dan mijn theorie examen voor de motor overnieuw halen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Met motorrijden leer je anders rijden dan met autorijden omdat je veel kwetsbaarder en minder zichtbaar bent op een motor. De algemene verkeersregels (borden, voorrang, etc) is natuurlijk hetzelfde, maar voor de motor leer je defensief rijden, waar ook aparte regels in de theorie voor komen.

Daarnaast heeft het motortheorie examen geen gevaarherkenning maar alleen 50 kennisvragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het theorie-examens voor de auto en de motor zijn verschillend.
Het is dus geen situatie van "overnieuw" doen. Als je nog geen theorie-certificaat voor de motor hebt zal je daarvoor nog gewoon examen moeten doen.