is er een site waar alle motoren op staan die je met het vernieuwde rijbewijs ( vanaf 2013) mag rijden?

over een tijdje gaat er een nieuwe regel in dat je, als je je rijbewijs op je 18e haalt, alleen 125 cc motoren (tot x pk) mag rijden.
Maar het is een ramp om dan alle mogelijkheden te zoeken...
dus mijn vraag...
Is er een site waar motoren die hier geschikt voor zijn op staan?
gr Jay

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat is dan toch pas na 4 jaar?
want er komt nog een stap tussen (middelzwaar)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt,
Eerst 11kw dan 35 kw en dan pas vrij vermogen.
Een meer dan terechte maatregel gezien het rijgedrag van veel zeer jonge motorrijders die de snelheid en kracht van een motor absoluut niet kunnen beheersen.'
Want ook een geknepen R6 (25kw) gaat bloedhard.

Antwoorden (3)

Zo'n site is bij mij niet bekend maar je zou kunnen informeren bij anwbmotor.nl of knmv.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee of er een site bestaat.die daar speciaal op gericht is maar het motorforum.NL heeft wel een stuk van de site gericht op 25kw motoren. En daarnaast voor offroad, shoppers, racers, naked enz enz. Er is ook minimaal één topic over het nieuwe rijbewijs maar ik heb het niet gelezen.
En anders maak je daar zelf een topic aan?!.
Ik geef je daar de meeste kans.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die regeling word word ingevoerd omdat duitsland en veel landen in de EU die regeling hebben en hier nog niet in nederland is de het aantal <11kw motoren wel schaars veel motoren zoals de mijn aprilia rs125 uit italie hebben al 11 kw op het kentekenbewijs staan dan is ie nog op tevoeren naar 22 KW veel 11 kw motoren zijn er niet je heb de honda cb 125 veel motorscooters zoals runner FX/VX skipper LX/ST italjet dragster ,cagiva mito dat zijn alvast een paar op te noemen

Toegevoegd na 3 minuten:
ook op bikepics.com staan ook heel veel motoren die onder de 11 kw zitten ga in ieder geval maar uit dat je niet meer dan 200cc kan hebben met motor van 11 kw