Door een flitspaal heb ik een boete van 200 euro. Wat kan ik het bestel op het bezwaarschrift zetten voor een verhaal?

Ik wil onder de boete uitkomen van 200 euro door een flitspaal door te hard rijden. Wat kan ik het beste voor verhaal ophangen in het bezwaarschrift?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als u te hard reed, dan reed u te hard. Wat voor verhaal u ook ophangt, het feit blijft dat u te hard reed, en daarop staat een boete, wat voor reden het ook had dat u te hard reed. Dus 'eronder uitkomen' zal niet lukken helaas.

Dat de ambulance / politieauto / branweer auto die je reed kapotte zwaailichten had? Dat je als noodarts een vergunning hebt om harder te rijden dan de maximum snelheid? Anders dan dat, zie ik niet in waarom je bezwaar zou maken als je daar te hard reed.

Betalen is de enige optie. Je kan wel aangeven dat je de auto had uitgeleend (je weet niet meer aan wie), dan komt de boete op naam van de kentekenhouder en niet direct op jouw naam te staan. Dat kan een voordeel zijn als je in de toekomst nog meer grote overtredingen maakt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100