Waarom zijn snelheidsbeperkingen bij wegwerkzaamheden de hele dag geldig terwijl er maar 8 uur per dag werkelijk wordt gewerkt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede oplossing zou m.i. kunnen leiden tot minder ergernis en dardoor ook minder overtredingen

Het beste antwoord

Bij wegwerkzaamheden wordt vaak wisselend 24/7 gewerkt (vooral op autosnelwegen). Het steeds aanpassen van de verkeersborden / verkeerstekens zou al een dagtaak op zich zijn. Dit zou alleen redelijk, of uitvoerbaar zijn als er overal elektronische signaleringborden gebruikt worden die aan de steeds wisselende omstandigheden aangepast kunnen worden.
Een ergernis is het wel. Zie ook antwoorden bij GV:
http://www.goeievraag.nl/vraag/grootste-verkeersergernis-nederland.100698
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Maar op het moment dat er gewerkt wordt, is de weg niet goed. De wegen zijn verlegd of versmalt. Er staan ook een hoop borden vaak. Het is dan niet veilig genoeg om er met 120 overheen de razen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Evenzo is het veels te duur om alles elke avond en ochtend weer goed te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel vaak zie je afzettingen in het weekend (bijv.) waar niet gewerkt word maar wel de max snelheid laag blijft. Dit alles heeft te maken omdat er dan waarschijnlijk versmalde rijstroken zijn en dat er op de weg geleidebakens staan (grote flappen met wit/rode schuine strepen) en/of barrièr
Als ze de snelheid weer normaal doen 100 of 120 km/u dan krijg je gevaarlijke situaties waardoor er ongelukken komen.
Het is heel erg vervelend dat je ergens je snelheid moet aanpassen terwijl er niet gewerkt word, maar het is ook voor de veiligheid van de weggebruikers dat ze hun snelheid aan passen.
Het is alleen als er "opstakels" op de weg blijven staan dan blijft de snelheid beperkt tot 90 km/u of 70 km/u op de snelwegen
provinciale wegen 50 km/u en in de bebouwdekom 30 km/u

Er zijn ook gevallen zoals op de A2 tussen Abcoude en maarssen dat er 2 rijstroken zijn afgesloten maar wel de snelheid op 100km/u ligt. Hier word er totaal niet gewerkt en is in opdracht van rijkswaterstaat.

Er word de laatste tijd erg veel controles uitgevoerd langs wegwerkzaamheden of ze nu wel of niet aan het werk zijn.
Ik kan je wel zeggen dat de boetes behoorlijk hoog liggen omdat ze dubbel tellen.
Rijd je langs een afzetting en ze aan het werk rijd wel rustig ook de politie kan gewoon in een afzetting staan met lasergun.