Moet je postzegels op een brievenbuspakketje plakken?

Ik moet een kledingstuk verzenden en volgens postNL kan dit gewoon in een brievenbuspakketje die je in de oranje brievenbus kunt doen. Het vaste tarief voor een brievenbuspakketje is €3,84. Moet je dan voor €3,84 postzegels op het pakketje doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer
5.6K
ItisILeClerc
9 jaar geleden
ja, daarvoor zijn postzegels bedoeld

Antwoorden (2)

Het tarief voor een brievenbuspakketje is afhankelijk van het gewicht. Een brievenbuspakketje dat bijv. tussen de 20 en 50 gram weegt kost 1,28.
Als er voor het gewicht dat bij jouw pakketje hoor staat dat het tarief 3,84 euro is, dan moet je er voor 3,84 aan postzegels opplakken of je gaat ermee naar het postkantoor en laat er daar een zegel op plakken en die zegel betaal je dan aan het loket.

Toegevoegd na 36 seconden:
hoor moet hoort zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Het bijzondere is juist van dit tarief dat je dit pakketje mag afgeven bij het postkantoor en het via track & trace verzonden wordt.
Als het door de brievenbus kan kun je er gewoon postzegels op plakken.
Dit gaat tot 2kg!
Voor de tarieven ga je het beste naar de site van postnl of http://www.postnl.nl/tarieven/tarieven-post-en-postzegels/