Ik vraag me af wat er gebeurt met de brandstof die uit afgeschreven sloop wagens komt?

Er zijn veel sloop auto's die worden afgegeven aan de sloop/demontage bedrijven, de meesten hiervan hebben nog brandstof in hun tank.
Ik vraag me af of deze brandstof bij elkaar gegooid wordt en of het dan eventueel verkocht wordt tegen goedkope prijzen.
Weet iemand of en waar er bedrijven zijn die dit soort brandstof goedkoop aanbieden? Liefst omgeving Leiden maar ik ben ook best wel bereid om ver te rijden.
Het gaat dan om benzine(euro95) en diesel.
Ben benieuwd of iemand een adresje heeft.
Bij voorbaat dank Chris

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wordt gewoon gerecycled denk ik.

Antwoorden (4)

Toevallig heb ik dat gevraagd nadat ik mijn auto in de prak heb gereden, en bij de sloop hier gaat dat in een groot vat en dat gebruikt het personeel.. Weet niet hoe dat ergens anders is, maar denk wel lastig als je naar de hoge benzine prijzen kijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste voertuigen die aangeboden worden bij een autosloperij hebben meestal een vrij lege tank.
Het kan gebeuren dat er een wrak wordt aangeboden dat na een ongeval total loss is verklaard, dan kan het voorkomen dat er nog wel een "bijna" volle tank inzit.

De restanten worden eruit gehaald, maar bevatten teveel bezinksel. "Goede" brandstof wordt gebruikt in het autorecyclingbedrijf.
Het is niet geschikt voor verkoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze brandstoffen worden ingezameld en aangeboden aan een fabrikant van minerale oliën. Deze fabrikant gebruikt de benzine/olie opnieuw in het productieproces.
Dus jammer voor jou, kijk maar hieronder.

Gebleken is dat de brandstof uit brandstoftanks van sloopauto’s en van auto’s waarin een onjuiste brandstof is getankt, wordt ingezameld en aangeboden aan een fabrikant van minerale oliën met een vergunning voor een accijnsgoederenplaats (AGP)).
Deze, op grond van de milieuwetgeving ingezamelde olie, wordt door de fabrikant weer gebruikt in het productieproces van minerale oliën. De ingezamelde olie bestaat uit een mengsel van lichte olie (motorbenzine) en gasolie. Voor dit mengsel zal doorgaans geen accijnstarief zijn vastgesteld, waardoor geen teruggaaf van accijns kan worden verleend.
12 jaar geleden
De brandstof word afgetapt en tijdens het aftappen word het gelijk gereinigd ( bezinksel en andere vaste deeltjes ) door de apparatuur waar mee de tank word leeg gezogen. 95 & 98 zitten gewoon door elkaar heen aangezien een sloper dit niet kan onderscheiden diesel gaat uiteraard wel apart. de meeste slopers zullen de benzine en/of diesel zelf gebruiken sommige verkopen het ook maar dit is afhankelijk van hoeveel aanbod hij op dat moment zelf heeft. dus wil je weten of er een is die het wil verkopen zou ik zeggen bel er een paar op en kijk of er iets leuks te regelen valt.