Waarom wordt er nu telling op vliegjes gedaan?

Er is momenteel een telling van vliegjes op de auto
wat voor nut heeft dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Met de gegevens die via de Splashteller worden doorgegeven hopen we de volgende onderzoeksvragen te kunnen beantwoorden:

Hoe varieert de dichtheid aan insecten in verschillende delen van Nederland?
Hoe varieert de dichtheid in de tijd zich door het jaar en door de jaren heen?
Hoe wordt de variatie in dichtheid bepaald door weersomstandigheden of omgevingsfactoren.
Wat zijn de meest insectonvriendelijke dagen en tijden om met je auto te gaan rijden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zal wel geld over zijn geweest uit een of ander budget. En dat moet op. Dus dan gaan we kijken hoeveel insecten het leven laten op de autosnelweg.
12 jaar geleden
Ik denk dat dat is om de populatie te meten, ik weet niet of dat enig nut heeft, misschien iets seizoensgebonden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nederlandse Universiteit van Wageningen probeert antwoord te krijgen op de vraag hoeveel insecten er zijn in Nederland, zie link. (: