Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet zo'n bus (zie omschrijving)?

Het is een bus die langs vaste punten, meestal maar 2 of 3 punten) gaat, en dan weer terug (a - b - c - a - b - c - a...) en nee ik bedoel geen lijnbus. Het is een bus die bijv. wordt ingezet als er een groot evenement is. Punten a (en b) zijn dan punten waar veel mensen kunnen opstappen zoals bij een treinstation.

Ik moest laatst met zo'n bus...maar ik ben helemaal vergeten hoe het nou heet en kom er maar niet op!
Het was geloof ik iets met een "d". Het is een echte oja vraag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
990

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Pendelbus (zit een d in :-) )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pendelbus?? Ik weet het niet, het is niet het woord dat het belletje doet rinkelen...maar misschien was dat het ook wel hoor!
pendelbus??
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal een pendelbus. Een enkele keer wordt doelgroepbus gebruikt. Er zijn ook spitsbussen die aan je omschrijving voldoen. Verder heb je de transferbus en de hotelbus.

Maar ik denk dat je de pendelbus bedoelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij sommige evenementen kun je naar een transferium gaan en vandaaruit wordt je dan naar dat bepaalde evenement gebracht.Ik denk dat zo'n bus inderdaad een pendelbus heet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding