Goedkoopste auto qua verzekering??

Ik word binnenkort 18 en wil graag een 1.6 vtecje halen: gewoon omdat het kan!
Maar..
Ik heb zitten kijken: als 18 jarige beginnende bestuurder ben je rond de 80 euro per maand kwijt aan het verzekeren van je auto.
Nu vroeg ik me af wat de GOEDKOOPSTE auto is qua verzekering (dus geen belasting).

En wat ik eventueel zou kunnen overwegen tegenover een civic : dus iets wat licht is en minstens 100 pktjes heeft en in dezelfde prijsklasse valt

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaren terug had je een programma, ik meen, 112 weekend. Best lachen (sorry hoor) want in echt elke aflevering zat een Vtectje helemaal plat gereden tegen een boom, hek, schuur, struik etc.
Het lijkt wel de natte droom van elke puber met deathwish.
Ga eerst eens oefenen voordat je in rijdende doodskist gaat zitten kerel.
Je kunt echt NIET autorijden, hebt geen benul van snelheid en bent een totaal gevaar op de weg.
Je zult het wel niet met me eens zijn .... totdat je jezelf of je vrienden uit een wrak staat te trekken. Dan ben je geen stoere vent meer. (ik was geen haar beter, ben alleen nooit gecrashed, een paar keer door stom geluk) Koop een Golf, hang er een leuke stereo in en leer eerst autorijden want daar bak je niets van, ook al zeggen je hormonen van wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha,
Ik kan WEL auto rijden. Reageer niet op dingen waar je niets van afweet, sinds m'n zevende rijd ik al auto in Rusland. (woon nog maar 3 jaar in Nederland)
En ik heb twee jaar lang in de M3 van mn familie gereden en dan heb ik het niet over 'zo nu en dan' maar wekelijks 120 km op en neer naar het zomerverblijf.
Dus ik weet wel wat ik doe, maar een M3 kost maandelijks gewoon te veel als je dit zelf moet betalen, daarom zoek ik iets met een beetje pit wat niet al te duur is qua constante kosten.

Antwoorden (2)

Voor je verzekering moet je gaan lobbyen! Bel een verzekering op en vraag wat zij jou kunnen aanbieden! Dan bel je een andere op, en vraagt wat zij te bieden hebben. Als dat hoger is dan de eerste, dan geef je aan dat die andere verzekering veel meer korting geeft. En als ze jou willen als klant, wat ze dan maximaal als korting kunnen geven! Dan bel je de eerste weer op, zelfde verhaal. Of een derde, etc., etc.
Zo kun je veel meer korting bedingen dan de standaard die ze aanbieden!
Vergeet niet, ze willen graag klanten, want dat betekend elke maand inkomsten voor zo'n bedrijf! Dus vaak kunnen ze wel meer korting geven dan ze in eerste instantie zeggen!
Ik zat vanaf mijn eerste jaar al bijna aan een max korting!
Scheelt al gauw een vakantie per jaar.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wist niet dat je kon onserhandelen ;p
peugeot 205 GTI?
Astra ?
Op je vaders naam zetten, en van zijn schadevrije jaren profiteren. Zelf die jaren opbouwen, dus verzekeren op jouw naam, als je boven de 23 bent!
Succes. Zonde van je geld en er verandert niets als t op je ouders naam staat.