Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Studentenreisproduct kan 2 weken voordat studiefinanciering ingaat opgehaald worden, maar kan je er dan ook gelijk al mee reizen?

Studiefinanciering gaat in op 1 september, maar week ervoor moet ik al reizen. Zie op verschillende sites dat je pas kan reizen vanaf ingang studiefinanciering, maar valt er die 2 weken ervoor nog wat te doen met reisproduct op je kaart, zoals korting of gratis reizen, of moet je gewoon treinkaartje kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
885

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je reisproduct gaat pas in op de dag dat je stufi dat ook doet, met de papieren kaart kon ik afgelopen jaar ook pas vanaf 1 september reizen, terwijl de studie enkele dagen daarvoor al begon...waarschijnlijk kun je hem wel gebruiken als persoonlijke ov-chipkaart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je zal hem waarschijnlijk eerst moeten activeren.
Dat kan bij o.a. ah2go, c1000, en primera
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel ook of je al kan reizen als die geactiveerd is (aangezien je hem al kan activeren voordat de studiefinanciering ingaat)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij wel.. maar maximaal 3 maanden ofzo
Je kunt je reisproduct pas ophalen vanaf de dag dat je stufi ingaat, de kaart kun je nog niet als kortingskaart gebruiken omdat er als die door de conducteur gescant word geen reisrecht op staat, oftewel boete.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je kan er nog niet mee reizen. Je ov is pas geldig vanaf 1 sep. Vorig jaar mocht je er ook op 31 aug mee reizen, omdat dat de eerste schooldag was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding