Hoeveel km moet een auto kunnen rijden?

Hoeveel km is veel voor een auto en wanneer moet je hem dan eigenlijk niet meer kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat eigenlijk heel belangrijk is, maar ook heel moeilijk te controleren, als je een 2de hands koopt: hoe is/zijn de vorige eigenaar of eigenaren ermee omgegaan. De ene auto haalt met gemak 3,5 tot 4 ton, de ander begeeft het bij 2 ton. Diesel houdt het meestal langer uit dan benzine.

Antwoorden (3)

Ligt eraan wat voor brandstof en hoe oud hij is.
Maar een benzine of gas boven 200000km heb ik niet meer nodig terwijl een diesel normaal gesproken nog niet op de helft is.
Maar als je een auto koopt moet het gevoel erbij goed zijn en natuurlijk de garantie afspraken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is afhankelijk van merk en type. Een volvo rijdt over het algemen met gemak 300.000km maar een Peugeot of net zo goed een ander merk kan et bij 180.000 al begeven. Het is maar net of tie al z'n beurten krijgt. Ik zelf koop geen auto's meer onder de 100.000 maar dat is ieder voor zichzelf. Het is maar net hoeveel je rijdt en hoelang je er nog mee vooruit wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn Peug ( een 206 benzine), zonder problemen 2,5 ton gedraaid.
Een goed onderhouden auto moet makkelijk 3 ton kunnen rijden!
Een Volvo of mercedes of audi zal met gemak 5 ton rijden, als hij op tijd zijn onderhoud krijgt

Het is afhankelijk van het merk, de leeftijd, en hoe de auto is onderhouden.

Daarnaast is het even goed om jezelf af te vragen wat je van een auto verlangt en wat je plannen zijn!

Voorbeeld: Wil jij een leuke auto voor weinig geld, en rij je hooguit 5000 tot 10000 km per jaar, dan kun je gerust opzoek gaan naar een auto met een hoge km stand.
Het is wel van belang dat je er zeker van bent dat de onderhoudshistorie up to date is!

Een toyota is een goede auto, die ook een lang leven kan hebben. kijk naar de starlet en corolla, zijn top auto's.

Een renault ouder dan 5 jaar zou ik nooit kopen!
Een laguna is zelfs nieuw onbetrouwbaar.

Koop je een volvo of een audi dan wil je nooit meer anders! zelfs op leeftijd en met een hoge km stand blijven het fijne auto's.