Waarom is er altijd een verschil tussen de snelheid op je teller en die van je navigatie? Welke is de échte snelheid?

Het verschil is vaak wel 5 tot 10 km per uur

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vervoer
3.7K

Het beste antwoord

De navigatie is het meest correct, deze heeft ook wel een afwijking maar die is erg klein.

De snelheidsmeter in de auto heeft idd. een afwijking, dit is idd om de aansprakelijkheid bij de fabriekant te weerleggen.

Maar ook als men grotere of kleinere velgen monteerd op de auto, word de afwijking ook groter, deze is dus ook veel gevoeliger.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Navigatie is de goede.
De teller wijkt iets af, zodat je bij een boete niet de fabrikant kunt aanklagen denk ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Doordat de navigatie werkt via een sateliet die op flinke afstand boven de aarde hangt. Door deze afstand zal de navigatie zelf ook niet op de meter nauwkeurig zijn en dus ook niet de snelheid die wordt gemeten. soort vertragingsaffect.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In NL worden tellers in de auto vaak aangepast zodat het lijkt of je sneller gaat dan je gaat. Dat doet men zodat er minder snel ongelukken gebeuren. Het kan goed zijn dat navigatiesystemen dat niet doen, en dus een meer accurate snelheid hebben.
Overigens kan het ook te maken hebben met de wijze waarop ze meten, daar weet ik geen details van, maar dat kan ook wel verschillen veroorzaken. Navigatiesystemen maken gebruik van de informatie van de sateliet waarmee ze verbonden zijn, je auto gewoon van het aantal wielomwentelingen wat je maakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de navigatie is de echte snelheid. Laatst was er iemand die een speciale black box van het bedrijf aan de navigatie had hangen en daardoor zijn boete ongedaan gemaakt kreeg. Lees elsevier van een week of 10 terug.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Navigatie klopt volgens mij perfect, heb het ooit in een bus uitgerekend met 4 Telefoons met gps chip. allemaal 2 meter uit elkaar geplaatst met dezelfde route ingeplant. Steeds PRECIES na een X tijd gaven ze een boodschap.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daarom gaat er ook een correctie af bij boetes,
Want hun hebben geijkte meters, die 'precies'
de juiste snelheid aangeven. probeer maar eens met 80 op de navigatie voorbij een flitspaal te rijden. als 't goed is flits die je, maar krijg je geen geldboete. omdat correctie er nog afgaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Elke autokm teller wijkt af. Dat doet de fabrikant
Om eventuele processen te voorkomen.

De navigatie klopt, echter alleen bij constante snelheid, want hij reageert iets trager.