Hoe weet ik of mijn scooterband tubeless is?

Onlangs met mijn scooter in een spijker gereden en voordat ik naar de specialist rij wil ik weten of ik mijn scooter achter moet laten of in het geval van een tubeless band op de reparatie kan wachten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.2K

Antwoorden (2)

Bij de betere bandensoorten staat dat op de band vermeld. Als er codes opstaan zul je daarmee moeten googelen omdat je hierover niets vermeldt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou ik weet niet hoe oud jou scooter is ?

Maar ik ben de afgelopen 20 jaar al geen scooters meer tegengekomen waar geen tubeless banden op zit !

Maar je kan het zien en aan de band
En aan het ventiel !

Zit het ventiel met een moer vast op de velg dan zit er een binnenband in
Zie jij geen moet en of schroefdraad op het ventiel dan is het een tubeless band !

En of jij er op kan wachten is geheel afhankelijk van de winkel waar jij naar toe gaat

Ik zou van tevoren even bellen of ze er de tijd voor hebben om de band te proppen