wat zijn de kosten van een taxi?

en dan bedoel ik niet de 7,50 instaptarief en eerste 2 km plus de 2 euro p.2km, maar de kosten van het zelf hebben van een taxi.
Verzekering, MRB(vrijstelling?), toeslagen?
Ik zit eraan te denken om zelf een taxipas te halen en zelf taxi te gaan rijden als soort van vakantiebaan. ik oriënteer me slechts, want als het te duur wordt, ga ik gewoon kijken of ik bij een bedrijf kan werken.
Dit is slechts om tijdens mijn studie geld in de avonduren te kunnen verdienen.
Dus wat zijn de kosten van een taxi?
b.v.d.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Je moet naast je gewone rijbewijs ook een chauffeursdiploma (CCV-B) hebben en een chauffeurspas. Voor de chauffeurspas heb je een medische keuring nodig. Kosten chauffeursdiploma afhankelijk van rijlessen en hoe vaak afrijden, kosten medische keuring circa 70 euro, kosten pas circa 52 euro.

"Het beroep taxichauffeur is erg populair om als zelfstandige uit te oefenen (zzp). Naar schatting werken er ongeveer 6500 zelfstandig taxichauffeurs in Nederland. Dit zijn doorgaans taxichauffeurs die één taxi bezitten en zo hun inkomen proberen te verdienen. Het bestaan van een zzp taxichauffeur is niet altijd even makkelijk omdat de concurrentie vaak groot is en een taxi vrij duur is in het gebruik, zoals verzekeringen, brandstofprijzen, onderhoud en afschrijving van de auto. Een zelfstandig taxichauffeur moet doorgaans veel uren maken om er een fatsoenlijk bestaan uit te kunnen halen. "
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zelfstandig een taxibedrijf starten heeft nog al wat voeten in aarde, je moet een ondernemersvergunning hebben, een vakbekwaamheidsdiploma taxibedrijf, een auto moet speciaal gekeurd worden, je moet een medische keuring ondergaan, je moet een verklaring omtrent het gedrag hebben enz enz