Tellen dieren in het verkeer als voetgangers?

ik zat in de auto en toen stak er een kat over maar hebben die in het verkeer op een zebrapad voorrang?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1.7K

Het beste antwoord

Voor de Nederlandse wet is een dier nog steeds een 'ding', een 'zaak', dus ze tellen niet als voetgangers - zelfs niet op het zebrapad.

Dat neemt niet weg, dat de meeste mensen zullen proberen te remmen. Ooit zag ik een vrachtwagenchauffeur zijn enorme vrachtauto middenop een 80km-polderweg stilzetten, zodat hij beide rijbanen blokkeerde.
Er stak nl. een moedereend met zo'n 9 'pulletjes' over....

En als ik een loslopende hond zie, die met z'n baas aan het ballengooien is in een plantsoen waar ik langsrij, neem ik gas terug, voet aan de rem, tot ik in m'n achterspiegel zie, dat ik weer veilig sneller kan. Nét zo goed als ik dat doe als ik ergens een bal zie zónder bijbehorende kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee denk t niet maar stoppen moet je wel voor ze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Formeel niet, gevoelsmatig wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat ze voorrang hebben en al zouden ze het wel hebben, ik denk niet dat ze die regel dan zelf zouden begrijpen!! Zo van nu mag ik oversteken of nu mag de auto voorgaan!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar je moet wel rekening houden met dieren, en zwakke verkeersdeelnemers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ze hebben geen voorrang ook niet op een zebrapad.
Maar als je in de spiegel kijkt en je kunt stoppen is dat wel zo aardig.