Hoeveel sigaretten mag ik meenemen op het vliegtuig?

Ik las ergens dat dit 2 sloffen waren, 400 sigaretten. Graag iemand met een beetje kennis hierover en geen 1,2,3 google antwoord uit 1995.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
9.9K
Utrecht
4 jaar geleden
Een beetje zelf Googlen is tegenwoordig ook al te moeilijk (of teveel werk). https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/bagage/content/hoeveel-tabak-meenemen-buiten-eu?utm_campaign=douane&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=douane_e&utm_term=douane_tabak
gvrox
4 jaar geleden
Je stelt ook de verkeerde vraag, het vliegtuig heeft er niks mee te maken. Ik denk dat je antwoord wil hebben op de vraag "hoeveel sigaretten mag ik vanuit land A invoeren in land B zonder bij te moeten betalen". Dat is waarschijnlijk een stuk minder dan wat je van een luchtvaartmaatschappij mee mag nemen - zo lang het niet (brand)gevaarlijk is, mag je je hele koffer vullen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Zelf zou ik ze meenemen in het vliegtuig.
Misschien is het ook wél handig als je de vraag aanvult met relevante informatie: over welke twee landen gaat de vraag?
Jouw aanvulling op de vraag, vind ik denigrerend en geen aanvulling op de inhoud.

Antwoorden (2)

200 sigaretten buiten de EU, 800 sigaretten binnen de EU. Dus dit mag je ook meenemen in het vliegtuig. Succes!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Land A; Noord-Ierland land b; Nederland. Mijn vraag is niet denigrerend bedoelt maar ik wil onnodige risico's voorkomen. Alvast bedankt.
Binnen de Europese unie 800 sigaretten.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/bagage/content/hoeveel-tabak-meenemen-binnen-eu

Buiten de Europese unie, 200 sigaretten.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/bagage/content/hoeveel-tabak-meenemen-buiten-eu

De manier van vervoer maakt hierbij niet uit. Alleen met de auto kan je vaker meer mee nemen dan is toegestaan met minder kans om betrapt te worden.

Deze hoeveelheid is per persoon. Dus reis je met 4 personen, mag je 4x die hoeveelheid mee nemen. Ook al zijn de medereizigers geen rokers, wel even netjes overleggen natuurlijk.

In de onderstaande link nog een overzicht van de EU landen en hun uitzonderingen. Alle bijgevoegde links zijn van de douane/belastingdienst en gelden op dit moment, geen 1995 links ;-)