mag ik als minderjarige alcohol meenemen op het vliegtuig?

Ik ben op dit moment in Mexico en zo graag als cadeau een fles tequila meenemen voor mijn ouders. Ik zelf ben minderjarig. Ik zou dit gewoon in mijn incheck bagage meenemen, maar ik ben niet zeker of dit legaal is.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (1)

Het is in beide landen strafbaar, ik heb op de site van de mexicaanse overheid gekeken en daar staat dat je alleen alcohol mee mag, als je boven de 18 bent (zie bron). Daarna geldt in Nederland dat je strafbaar bent als je alcohol op elke openbare plel, dus ook het vliegveld, bij je hebt.

Toegevoegd na 10 uur:
Als je minderjarig bent natuurlijk*