Wat gebeurt als de willen van het vliegtuig bij het landen niet open gaan? Hoe kan je het beste landen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K
zondag
13 jaar geleden
Die dingen heten wielen.
zondag
13 jaar geleden
Tja, als de wielen niet willen, dan gaan de willen niet open.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo????
hoe kan je het beste landen?
zit je momenteel in de lucht?
is dit een vraag vanuit de cockpit?
over welk land vlieg je nou??? '

Het beste antwoord

ruim voordat ze gaan landen wordt het landinggestel in werking gezet, als er een storing is zal met de verkeerleiding waarschuwen die op hun beurt allerlei hulpdiensten activeert.
Het vliegtuig zal een teveel aan kerosine moeten lozen om het risico op brand te verminderen. Kan het landigsgestel handmatig naar buiten worden gezet zal er een normale landing worden ingezet en geen schuim worden gebruikt.
Lukt het niet om de wielen naar buiten te krijgen dan zal het overige verkeer wat gebruik wil maken van de luchthaven op de hoogte worden gebracht dat er een calamiteit gaande is, wordt er een schuimlaag geplaatst op de baan en hoop iedereen op de goede afloop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dan wordt het een buikschuiver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het landingsgestel niet uit wil klappen (waarop de kans heeeeeeeel erg klein is!) dan zal de piloot een buiklanding moeten maken. Hierbij staan dan ambulances en brandweer paraat om te helpen als het mis gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan leggen ze een schuimlaag op de landingsbaan en is het bidden.
FILMPJE!
AWM
13 jaar geleden
Eerst de vluchtleiding op de hoogte brengen, zij sturen al vast hulpdiensten naar de landingsbaan. Dan proberen een zo zacht mogelijke buikschuiver te maken. Niet te langzaam, want ga je te snel omlaag. Niet te hard, want dan scheurt alles kapot, met gevaar voor brand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de hydraulische aandrijving het niet doet zit er meestal een zwendel voor handmatig wielen naar beneden doen. Als die er niet is of geen tijdgenoeg, dan buiklanding,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit niet zoiets als een "zwendel" voor handmatig gebruik :) Ze gebruiken in geval van nood een emergency down handel, gekoppeld aan een kabel die de "uplock" losmaakt van het landings gestel / deuren. Hierdoor valt het landings gestel door zn eigen gewicht naar beneden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat bedoel ik maar ik had het 1 keer gezien met een zwendel en daarom zei ik dat maar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het landingsgestel staat wel vast als het uit de wielkassen is gevallen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kleinere vliegtuigen hebben wel een zwengel.
En als de luchthaven in de buurt van een zee of brede rivier ligt, probeert men daar een noodlanding op te maken. Dit doet men door langzaam te dalen en net voordat ze op het water gaan, raken ze met 1 vleugel het water om zo het vliegtuig genoeg te laten afremmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dergelijke situaties spuit men de hele baan vol schuim waarop dan geland kan worden.