Wat zijn de top-drie redenen waarom een helicopter 's-nachts vliegt?

Zo heel af en toe vliegt er 's-nachts een helicopter boven de stad. Ik heb het dan niet over een helicopter die in een min of meer rechte lijn overvliegt, maar over een helicopter die met geringe snelheid heen en weer vliegt, bochten maakt, en meermaals overkomt. De helicopter vliegt daarbij vrij laag.

Ik vraag me af wat de reden hiervoor kan zijn.

Nu snap ik dat deze vraag niet te beantwoorden is zolang ik het niet heb over de helicopter die rondvloog op datum P, tijdstip Q, in plaats R, boven wijk S". Daarom stel ik de vraag iets algemener, in een wel-beantwoordbare vorm: wat zijn de top-drie redenen waarom een helicopter 's-nachts op deze manier boven een stedelijk gebied in Nederland rondvliegt?

7 jaar geleden
8.3K

Antwoorden (1)

Een helicopter die 's nachts rondjes boven een stad vliegt is er een van de politie. Dan heeft er een misdrijf plaatsgevonden, en men zoekt naar sporen en/of dader(s).
Want als het een trauma- of andere bedrijfshelicopter zou zijn dan had die rechtstreeks van A naar B gevlogen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het hoeft trouwens geen misdrijf te zijn, maar kan ook om een vermist persoon gaan die om medische redenen snel gevonden moet worden.