Als ik lees in een auto dan wordt ik misselijk, is dat dan ook zo als ik lees in een vliegtuig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Als er geen turbulentie is, zul je geen last hebben. In een auto (en boot) krijgen je zintuigen tegengestelde informatie. Je zit rustig stil op een bankje, maar als je naar buiten kijkt of door een kuil rijdt blijk je niét stil te zitten.
Die "je zit niét stil"-informatie is afwezig in een vliegtuig. Hoogstens merk je daar iets van tijdens starten en landen, maar dan lees je niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Plus. De strijdige informatie maakt je misselijk.
Dat kan ook gebeuren als je in een auto meerijdt en kijkt, maar de chauffeur net op een ander moment stuurt of remt dan je zelf zou doen / verwacht.
Daarom heb je er geen last van als je zelf achter het stuur zit. Dan weet je wat voor bewegingen je verwacht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (1)

Ik heb dat ook zodra ik naar beneden blijf kijken in de auto om te lezen (boek, mobiel etc). In een vliegtuig had ik er geen last van maar dit zou vest weleens per persoon anders kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik word heel makkelijk misselijk in een auto of bus, maar niet in een vliegtuig. Ook niet als ik lees in het vliegtuig. Ik heb wel één keer gehad dat ik misselijk werd tijdens een nogal wilde autorit naar het vleigveld. Toen bleef ik misselijk tijdens de vliegreis. Doordat je toch alsmaar een beetje vreemd beweegt raak je dan de misselijkheid niet kwijt. Daarom neem ik altijd voor de zekerheid een tabletje tegen reisziekte.