Kun je als volwassen een vliegtuig ongeluk overleven zo ja hoe en zo niet waarom niet?. Van een kind is al bewezen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Er zijn genoeg volwassenen die als enige een vliegtuigongeluk hebben overleefd. Of dat betekend dat zij geluk hebben gehad of de andere pech laat ik in het midden. Als je alleen kijkt naar het neerstorten en niet naar brand en rondvliegend puin heeft het te maken met de snelheid waarmee je tot stilstand komt. In auto'shebben ze de kreukelzone. Door de kreukelzone komt de auto iets langzamer tot stilstand en wordt veel energie geabsorbeerd. Dit (+ de veiligheidsgordels en airbags) maakt de kans op trauma kleiner. Mensen achterin het vliegtuig hebben in die zin de beste stoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

tuurlijk kun je een vliegtuigramp overleven, de vlucht met suriprofs die neerstorte bracht ook een overlevende voort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan hier nooit normaal antwoord op geven want elke vliegtuig crash is anders en als je bijvoorbeeld kijkt naar de vliegtuig ramp van manchester united daar zijn sommige spelers wel en sommige niet dood gegaan het hangt dus af van de plek waar je zit in het vliegtuig denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kansen voor kind en volwassenen zijn gelijk om te overleven. Mocht je je kansen willen vergroten neem dan een ayle-seat (gangpad stoel). Voor de rest moet je erg veel geluk hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn heel veel volwassenen die een vliegtuigongeluk hebben overleefd. Niet elke crash eindigt in de dood voor iedereen, gelukkig maar.

Hoe? je moet geluk hebben dat je op de juiste plaats zit van het vliegtuig. je moet geluk hebben dat er geen brand uitbreekt als je niet weg kunt. je moet geluk hebben dat je niet je nek breekt. En je hebt meer geluk als je op de juiste manier gedraagt tijdens een crash, dat wordt voor elke vlucht uitgelegd hoe je moet zitten als je hoort roepen 'brace, brace'.

Kortom: geluk hebben en luisteren bij de start.
12 jaar geleden
Of je een vliegtuigcrash overleeft hangt enorm af van de aard van het ongeval. Er zijn meer dan voldoende volwassenen die een crash hebben overleefd, en er zijn ook heel wat kinderen omgekomen.

Factoren die van invloed zijn zijn onder meer: is er brand, kun je wegkomen, hoe snel kwam je op de grond (Hoog Energetisch Trauma), zijn er verwondingen door rondvliegende brokstukken enzovoorts. Iedere crash is compleet anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Waarom wel en waarom niet" hangt van veel te veel factoren af om precies te beantwoorden.
Als een vliegtuig van grote hoogte neerstort heb je in de staart van het toestel soms grotere kans een van de overlevenden te zijn heb ik eens gelezen.
Maar mocht er brand uitbreken en overlijden er geen of weinig mensen bij de crash dan is de rook de grootste slachtoffer veroorzaker. Het is dan zaak zo snel mogelijk uit het vliegtuig te zijn, dus dicht bij een nooddeur is dan handiger. De vlammen zelf maken in veel gevallen van brand in vliegtuig niet of nauwelijks slachtoffers, het is de rook die het gevaarlijkst is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt gewoon puur of je op de goede stoel zit dat je geluk hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is onvoorspelbaar daar het er maar aan ligt hoe het vliegtuig neerkomt.Dat kind heeft misschien geeneens bij de crash vastgezeten wat zijn redding is geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja natuurlijk kan dat het ligt ook aan waar je zit op welke plaats het is niet zo dat alleen kinderen het overleven dat is puur toeval de kans dat er iets gebeurt is trouwens heel klein er storten zelden vliegtuigen neer maar als het gebeurt is het opeens groot nieuws en worden mensen bang dus je hoeft echt niet bang te zijn dat het bij jouw gebeurt ik heb zelf al heel veel gevlogen naar : canada,new york,egypte,jordanie,turkije,hongarije,lanzarote,spanje en nog een paar landen en er is nog nooit iets gebeurt
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk je nu echt dat je vliegtuig crasht . Dat je het dan gaat overleven ? En hoe groot is de kans dat een vliegtuig crasht ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dat kan, maar hoe je de kansen vergroot is niet te zeggen. dat heeft heel veel te maken met wat de reden van de crash is.

mocht het vliegtuig volle tanks hebben tijdens de crash, al zou je de klap overleven, heb je kans dat je door de explosie omkomt.

dus er zijn geen regels wat dit betreft... kwestie van geluk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is laatst nog een vliegtuig neergestort waarbij 89 van de 89 het hebben overleefd. Hier zaten ook volwassenen bij :).