Is een heuptas toegestaan als kledingstuk in en vliegtuig?

Hallo,

Ik ga met RyanAir een vlucht maken binnenkort. Ik heb handbagage van minder dan 10kg met een afmeting van 55cm x 40cm x 20cm en een klein tasje van 35cmx20cmx20cm. Deze zijn alle 2 volgens de richtlijnen van Ryanair. Nou heb ik nog een heuptas om voor mijn portemonnee, telefoon, sigaretten, aansteker en documenten voor de vlucht.

Is het toegestaan om deze om te hebben in de vlucht, of tellen zij dit ook als bagage? (bijlage foto van de waistpack)

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
13.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik neem ook altijd een klein tasje mee, maar zorg wel dat deze alsnog in mijn normale handbagage past. Ik heb het altijd zo mee mogen nemen, ,maar zou het risico niet nemen als ik het niet in mijn gewone handbagage kwijt zou kunnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Crea, helemaal mee eens.
Nog nooit problemen gehad, maar met wat duwen had had altijd nog in mijn rugzak erbij gepast.
Utrecht
9 jaar geleden
Stop het heuptasje even in je kleine tas. Ryanair houdt strikt vast aan zijn bagageregels: een heuptas is geen kleding maar een tas (dus een handbagage).

Antwoorden (3)

Ja maar je moet hem wel op de band leggen om te checken wat er in zit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat mag niet: een tas is een tas.
Die regel dat je nog een extra kleine tas mee mag nemen, is ook nog maar sinds december 2013 en dat is uit coulance gedaan omdat je anders alles in je rolkoffertje moet stouwen.
Dus je mag je 'grote' handbagage (koffer of tas) + óf je kleine tasje, óf je heuptasje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij RyanAir mag je een klein tasje, zoals uw heuptas, en een grotere tas/koffer. deze heuptas telt dus gewoon als een tas.