Waarom mag je in het vliegtuig eigenlijk geen (of mini) vloeistof mee nemen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.4K

Het beste antwoord

Bepaalde vloeistoffen zijn los geen probleem, maar zodra je ze mixt kan je een gevaarlijk explosief creeren om een vliegtuig op te blazen.

Het is eigenlijk gekomen nadat die terroristen de twin towers hebben opgeblazen en daarna enkele incidenten zijn geweest om vliegtuigen op te blazen.

Dus eigenlijk is het dankzij de terroristen dat we nu geen vloeistoffen meer mee het vliegtuig mogen innemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt het goed, waarom je minnetjes krijgt snap ik niet.
Van mij dus een + voor wie nog meer minnetjes wilt geven lees deze site http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland/aid835812/verbod-op-vloeistof-in-vliegtuigen-mogelijk-volgend-jaar-opgeheven.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen al voor die onterechte minnen!! En voor het gewoon logische antwoord :) bedankt.

Andere antwoorden (4)

Vanwege mogelijke brandbare vloeistof die in dat flesje kan zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja dat is eigenlijk wel logisch :') dankje :D
Omdat er vloeistoffen zijn die brandbaar zijn, waarmee je explosies kunt veroorzaken of die een bijtend zuur zijn.
Daarmee zou je het vliegtuig kunnen beschadigen of andere passagiers kunnen verwonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met dezelfde waarom je ook niet met een eet- en drinkwaren die je ergens anders gekocht en in een cafetaria gaat zitten eten of drinken. Fles water of tewel een frisdrank wordt ook in de vliegtuig verkocht.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met dezelfde (reden) waarom je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En bij de normale luchtvaartmaatschappijen (dus niet de easy-jets etc) krijg je gewoon water als je er om vraagt, daar hoef je niet voor te betalen.
Je kunt bij sommige drogisten als de DA en Kruidvat vaak van die mini flesjes kopen met het max aantal liter vloeistof dat in die verpakking mee mag in de handbagage. Dit is heel weinig, en ik zou geen vloeistof kunnen bedenken die zo klein is dat het zin heeft om het in zulke kleine porties mee te nemen, maar het bestaat en je mag er mee door de douane ;)