Hoe zou het eruit zien als een vliegtuig op ooghoogte voorbij komt vliegen?

Hiermee bedoel ik een beeld te kunnen krijgen hoe snel het er echt aan toe gaat als hij 900 km/u gaat en niet of het kan etc. want zulke snelheden zij niet vreemd. Maar als je dan in de lucht kijkt lijkt het heel langzaam te gaan en kan je er er geen goed beeld bij vormen. Het enige -niet vergelijk- materiaal is een Bugatti Veyron of Koenigsegg die met 407 km/u voorbij komt denderen en al bijna 'niet' te zien is, laat staan 2 x zo snel. In de video draait de camera nog mee maar als ze hem pal recht neerzetten zodat hij er voorbij rijdt merk je eer haast niks van.

Toegevoegd na 1 dag:
Heb een video gevonden van wat ik zocht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt het antwoord zelf al gegeven (+)

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja alleen dan van de zijkant zou nog mooier geweest zijn maar zoals je al ziet geeft dit een goed beeld van hoe het eruit gezien moet hebben. En hoe gevaarlijk het is!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoek eens op "low flyby".
Je vindt dan allerlei filmpjes van laag en heel laag overkomende vliegtuigen.
http://www.youtube.com/watch?v=AmR-A-yJknw is een mooie van een spitfire.
Kan je mooi het verschil tussen een jet (vorige filmpje) en een prop zien

Andere antwoorden (3)

Ik denk niet dat je er veel van zou zien, het gaat zo snel.
De auto in het filmpje zie je niet eens voorbij komen wil je de camera stil houden. Dus als het ook nog een 2x zo snel gaat is er zeker niks van te merken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit komt overeen met zo'n 270 meter per seconde. En ik denk dat de herrie zo groot is dat je trommelvliezen barsten als bescherming tegen erger. Plus de kerosinestank en de hitte. Het is een levende hel. Niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het heeft niet zozeer met 'ooghoogte' te maken, alswel met afstand.
Wanneer je een vliegtuig zou zie dat op ooghoogte voorbijkomt, maar bv op een kilometer afstand zit, zal je deze nog redelijk goed kunnen volgen met je ogen.
Dit komt door de afstand.
Komt een vliegtuig echter op een minder grote afstand voorbij, dan zullen je ogen de snelheid veel minder goed kunnen volgen.
Hoe dichterbij, hoe minder goed je de snelheid kunt 'bijhouden' met je ogen.

Kortom: Het zit 'm niet in de ooghoogte, maar in de afstand!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat snap ik maar stel hij vliegt voorbij, alle omstandigheden daarbuiten, zal je hem dan wel zien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nogmaals: Dat ligt aan de afstand die je hebt!
Hoe verder weg, hoe groter jouw 'bereik'. Dan zal je dus meer zin.
Hoe dihterbij, hoe minder je ziet.
Stel je het hypothetische geval eens voor, dat een vliegtuig op 10 centimeter voorbij zou (kunnen) vliegen, dan zie je dus een flits. Meer niet.
Gebeurd precies hetzelfde op kilometer afstand, dan zie je veel meer, omdat je ogen op die afstand meer bereik hebben en dus meer kunnen ontwaren.