Hoeveel sigaretten mag je meenemen naar Schotland?

Ik ga dus naar Schotland en wil wat sigaretten meenemen vanuit Nederland. Hoeveel mag ik er maximaal meenemen van de Schotse douane?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

800 sigaretten

Wat mag je voor eigen gebruik per volwassene meenemen binnen de Europese Unie?

- 800 sigaretten (= 4 sloffen van 200 sigaretten)
- 400 sigaren of cigarillo's
- 1 kilo tabak (bijvoorbeeld 20 pakjes shag)

http://www.landenportal.nl/informatie/sigaretten-douanevoorschriften.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Super. Dankjewel!

Andere antwoorden (1)

Let wel ook op het mooie zinnetje "Neemt u meer mee, dan moet u aantonen dat het voor eigen gebruik is". Het ligt er dus zeker aan hoe lang je gaat.
Binnen de EU is er namelijk vrij verkeer van goederen en diensten. Voor eigen gebruik mag je daarom, indien er normaal accijns voor betaald is in het land van herkomst, zoveel meenemen als je nodig hebt. Rook je een pakje per dag (wat alleszins aannemelijk is) en ga je 3 maanden dan zou je dus 120pakjes (x20=2400 sigaretten) mee moeten kunnen nemen. Wel 1 merk meenemen dan...;-) .
Dan "kunnen ze je niks maken" zogezegd!