Kan je het prijsverschil van vliegtickets terug krijgen?

ik heb vliegtickets gekocht voor volgend jaar maar zie nu op de site dat ze goedkoper zijn geworden. Is er een mogelijkheid dat er gecompenseerd wordt of is het pech hebben en blij wezen dat je een ticket heb?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Het antwoord is: nee

Vliegtickets fluctueren dagelijks. Het is vaak een kwestie van vraag en aanbod.
Zo kan je een enkele ticket kopen die 100 kost en koop je er twee blijkt kosten ze 110 per stuk.

JE bent akkoord gegaan met hun aanbod en die staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Compensatie is geheel afhankelijk van de goedheid van de carrier, reken er maar niet op.

Niet alle plaatsen in een vliegtuig betalen dezelfde prijs. Het kan best zijn dat je buurman aanzienlijk veel meer voor hetzelfde ticket heeft betaald. Een carrier heeft een bepaald bedrag per vlucht nodig en heeft daarom verschillende prijzen. Als je zeker van je zaak wilt zijn, boek je vroeg en betaal je meer. Als je last-minute boekt is de carrier al lang blij met iets dan niets.

Je zou kunnen proberen bij dezelfde carrier restitutie te krijgen en bij de andere carrier een goedkoper ticket te kopen. Heel wat gedoe, en weinig kansrijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jodyenboyke
12 jaar geleden
Dit antwoord kreeg ik ook, toen ik informeerde naar het prijsverschil van boeken voor 2 pers of 6 personen. Toch raar dat ik straks mijn 6 stoelen in het vliegtuig zelf kan uitkiezen (vanaf 24 u voor vertrek). Had ik 2 dagen eerder geboekt was ik goedkoper uit geweest, 5 dagen daarvoor weer duurder, ach zo kan ik nog even doorgaan. Heb lange periode de prijzen in de gaten gehouden en vraag en aanbod als reden gaan absoluut niet op. Kunstmatig hoog of laag houden wel.
Nee, reken er maar niet op. Er is in de praktijk veel verschil in vliegtickets. Soms worden vroegboekers beloond, maar meestal betaal je meer als je eerder boekt. Hoe later je boekt, hoe goedkoper de tickets over het algemeen zijn. Maar dan heb je ook het risico dat je geen vlucht meer kan vinden op de datum die jij graag wil.
Zelfs op vergelijkingssites voor tickets merk je al grote prijsverschillen per dag voor dezelfde bestemming en bij dezelfde vliegmaatschappij. En ook daar kunnen die prijzen een week later weer anders zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe eerder je koopt hoe goedkoper het is. Naarmate de vlucht dichterbij komt loopt de prijs op. Het hiervoor gestelde hoe later hoe goedkoper is pertinent onjuist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit de vraag blijkt precies het tegenovergestelde. De vraagsteller heeft de tickets eerder gekocht en meer betaald.
jodyenboyke
12 jaar geleden
Nee hoor, ik heb langere tijd voor een bepaalde periode de verschillende aanbieders in de gaten gehouden, het is een grote chaos met wekelijks grote prijsverschillen. Zowel hoger als lager in prijs.